University of Twente Student Theses

Login

Het identificeren van barrières met een DCE voor participatie van cybersecurity trainingen in de zorg

Zee, P.F van (2024) Het identificeren van barrières met een DCE voor participatie van cybersecurity trainingen in de zorg.

[img] PDF
967kB
Abstract:Onderzoeksdoel: Vanwege lage participatie in cybersecurity training in de zorg is dit onderzoek uitgevoerd. Het doel van deze studie is om de invloed van factoren te bepalen op de participatie van zorgpersoneel in cybersecurity trainingen en de invloed van sociodemografische eigenschappen op deze factoren. Methode: Een survey met discreet keuze experiment (DCE), sociodemografische vragen en de Ten Item Personality Inventory (TIPI) is uitgevoerd, bestaande uit 16 discreet keuzevragen van 2 scenario’s met 5 attributen: sessietijd en frequentie, hoeveelheid samenwerking, bezorgingsmethode, leermethode en compensatie. Een CLR is uitgevoerd om de absolute belangrijkheid van de attributen te bepalen en de genormaliseerde belangrijkheid is bepaald. Subgroep analyses zijn uitgevoerd met factoren leeftijd en 5 persoonlijkheidsdimensies. Resultaten: 20 respondenten hebben de survey volledig ingevuld. Langere sessietijd en kortere frequentie hebben een negatieve invloed. ‘Luisteren en kijken’ wordt geprefereerd als leermethode (B = 0,568) en een geaccrediteerd certificaat wordt geprefereerd boven ‘Training onder werktijden’ (B = -0,656). Leermethode (26,2%) is het belangrijkste attribuut voor besluitvorming gevolgd door compensatie (24,6%). Conclusie: De geconfigureerd prefereerde training bestaat uit: 4 sessies van 15 minuten waarbij geluisterd en gekeken wordt met na afloop een geaccrediteerd certificaat. Dit onderzoek dient als pilot DCE voor het uitvoeren van een grootschalige DCE.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:TNW: Science and Technology
Subject:54 computer science
Programme:Health Sciences BSc (56553)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/100490
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page