University of Twente Student Theses
Het mobiliteitsbeleid in de Gemeente Enschede : effectief?
Kleijsen, H.A. (2025) Het mobiliteitsbeleid in de Gemeente Enschede : effectief?
PDF
1MB |
Abstract: | Deze masterscriptie is uitgevoerd om de mate van doelbereiking van het gemeentelijke mobiliteitsbeleid in Enschede vast te stellen. Hierbij is gekeken naar de hoofddoelen van de gemeentelijke mobiliteit; het verduurzamen van de mobiliteit, het bereikbaar houden van Enschede en het stimuleren van actief mobiliteitsgedrag. Door het gebruik van een embedded single casedesign met mixed-method manier van dataverzameling wordt de mate van doelbereiking per doel vastgesteld. De belangrijkste resultaten die naar voren komen uit de data zijn dat het verduurzamen van de mobiliteit van 2020 tot 2024 niet wordt behaald, dat de bereikbaarheid van Enschede niet tot nauwelijks is te meten met de beschikbare data en dat Enschede wel actief mobiliteitsgedrag stimuleert. Hiermee behalen ze één van de drie gestelde doelen in de periode 2020-2024. Uit de verzameling van de data kwam naar voren dat er in veel sub domeinen binnen mobiliteit niet of nauwelijks wordt gemonitord (met uitzondering van de fiets) en dat dat één van de belangrijkste redenen is dat de mate van doelbereiking niet vast te stellen is het niet halen van de doelen. De belangrijkste beperking van dit onderzoek is dat de data niet volledig is om alle indicatoren goed te kunnen meten, en de oordelen over de doelbereiking hierdoor beperkt bruikbaar zijn. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 88 social and public administration |
Programme: | Public Administration MSc (60020) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/106138 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page