University of Twente Student Theses

Login

Effecten van externe nieuwsbrieven

Stokkermans, I.T.M. (2007) Effecten van externe nieuwsbrieven.

[img] PDF
577kB
Abstract:Eén van de oudste commerciële communicatiemiddelen beleeft een ware revival. Mede dankzij de digitale (r)evolutie zetten steeds meer organisaties de nieuwsbrief in elektronische dan wel gedrukte vorm in" (Andriesse, 2006). Tigges, een bureau voor communicatie en grafische vormgeving, ziet ook een trend dat steeds meer organisaties overstappen van een papieren nieuwsbrief naar een digitale nieuwsbrief. Wat de effecten van papieren en digitale nieuwsbrieven zijn, is niet bekend. Hier zijn wel ideeën over, maar er is geen onderbouwing van op basis van onderzoek. Om organisaties van een gedegen advies te kunnen voorzien is er onderzoek uitgevoerd naar de effecten en het gebruik van papieren en digitale nieuwsbrieven. Op enkele kenmerken en effecten zijn beide versies van nieuwsbrieven rechtstreeks met elkaar vergeleken. Hierbij wordt tevens onderzocht of enkele persoonskenmerken zoals leeftijd, geslacht, functieniveau en computergebruik van de ontvangers invloed hebben op deze effecten en het gebruik van nieuwsbrieven. In totaal hebben 93 respondenten de vragenlijst volledig ingevuld. Uit de statistische analyse van deze data komen de volgende resultaten en aanbevelingen
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Tigges
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/473
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page