Virtual Experience : de nieuwe koopervaring

Hagemeijer, A.A.P. (2007) Virtual Experience : de nieuwe koopervaring.

[img]
Preview
PDF
348kB
Abstract:Dit onderzoek vergelijkt attitude-opbouw in drie verschillende productervaringen -de indirecte, de directe of de virtuele ervaring- op de attitudedimensies toegankelijk van de attitude, de mate waarin de attitude affectief is gevormd, de opgedane productkennis en de stabiliteit van de attitude. De vergelijking wordt gedaan voor twee verschillende productattributen: te weten de geometrische en de mechanische attributen. Beide attributen werden verondersteld aanwezig te zijn in een mobiele telefoon en werden afwisselend benadrukt ten behoeve van de vergelijking. Verwacht werd dat virtuele en directe ervaringen vergelijkbaar zouden zijn op de genoemde dimensies. Dit effect kon niet worden aangetoond. Er worden twee mogelijke oorzaken genoemd; het gebruik van een mobiele telefoon waarbij geometrische eigenschappen blijken te overheersen boven de mechanische eigenschappen en het geïntroduceerde verschijnsel het speeleffect lijken hieraan ten grondslag te liggen
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/474
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page