University of Twente Student Theses
Probleemgestuurd onderwijs of onderwijsleergesprek? Een onderzoek naar de toetsresultaten van twee verschillende onderwijsvormen aangeboden aan de AVANS Hogeschool, opleiding fysiotherapie
Alessie, Jeroen (2005) Probleemgestuurd onderwijs of onderwijsleergesprek? Een onderzoek naar de toetsresultaten van twee verschillende onderwijsvormen aangeboden aan de AVANS Hogeschool, opleiding fysiotherapie.
![]() |
PDF
131kB |
Abstract: | Om studenten fysiotherapie theoretische kennis op te laten doen is bij de opleiding fysiotherapie van de AVANS Hogeschool een aantal jaar geleden gekozen voor de didactische werkvorm probleem gestuurd onderwijs (PGO). Afgelopen jaar is zij gestopt met deze werkvorm in jaar één, en voor dit cohort hebben zij besloten de theoretische kennis op te laten doen door middel van de didactische werkvorm 'onderwijsleergesprek' (OWL). Deze OWL vorm kenmerkt zich door een inhoudsdeskundige als begeleider van de te maken opdrachten en de bespreking daarvan. Dit in tegenstelling tot de niet inhoudsdeskundige tutor zoals die verbonden is aan de werkvorm PGO. De opleiding fysiotherapie heeft deze didactische wijziging doorgevoerd omdat zij verwachtte dat dit een positief effect zou hebben op de leerresultaten, gemeten aan de hand van de toetsresultaten van de studenten. In het kader van deze verwachting was de opleiding fysiotherapie geïnteresseerd in een vergelijking van toetsresultaten van beide onderwijsvormen. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Clients: | Avans hogeschool opleiding fysiotherapie |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/50903 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page