University of Twente Student Theses

Login

Mogelijkheden tot competentiegericht onderwijs binnen Forstdienst Südtirol

Bikker, Suzanne (2005) Mogelijkheden tot competentiegericht onderwijs binnen Forstdienst Südtirol.

[img] PDF
290kB
Abstract:De opleiding tot Forstwart (laagste rang binnen de Forstdienst) bij Forstdienst Südtirol (Noord-Italië) zou naar verwachting erg praktijkgericht moeten zijn, aangezien het beroep ook heel praktijkgericht is. De functie Forstwart kan vergeleken worden met de Nederlandse boswachter, maar met meer bevoegdheden. De leidinggevenden binnen de Forstdienst pretenderen dat de studenten na het volgen van de basisopleiding beroepsvaardig zijn. Aangezien de activiteiten van Forstwarten erg divers zijn en de Forstwarten derhalve over een variëteit aan competenties dienen te beschikken, is de veronderstelling gerezen dat de basisopleiding dan ook competentiegericht zal moeten zijn. Naar aanleiding van deze veronderstelling is het hier beschreven onderzoek uitgevoerd. De vraag die aan de orde komt is: Hoe is de basisopleiding tot Förster (functie Forstwart) bij Forstdienst Südtirol momenteel (herfst 2004) georganiseerd, in hoeverre is die competentiegericht van aard en hoe zou de basisopleiding desgewenst meer competentiegericht kunnen worden ingericht? Om tot beantwoording van deze vraag te komen, zijn er observaties uitgevoerd, documenten bestudeerd en interviews afgenomen. Naar aanleiding van de resultaten van deze activiteiten wordt er een beschrijving gegeven van de huidige opleiding en aanbevelingen gedaan hoe de opleiding meer competentiegericht zou kunnen worden
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
UT/CRC
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/50905
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page