Instructie en coaching in het muziekvakonderwijs. Wat zijn de interactieverschillen tussen een meer instructiegerichte en een meer coachingsgerichte onderwijsmethode in het muziekvakonderwijs op een conservatorium?

Geerlings, Hanneke (2004) Instructie en coaching in het muziekvakonderwijs. Wat zijn de interactieverschillen tussen een meer instructiegerichte en een meer coachingsgerichte onderwijsmethode in het muziekvakonderwijs op een conservatorium?

[img]
Preview
PDF
330kB
Abstract:In dit onderzoek is gekeken naar de interactie die plaatsvindt tussen de docent en de studenten in de ensembles van het Conservatorium in Arnhem. Het Conservatorium heeft als visie om in de eerstejaars ensembles een instructiegerichte en in de ouderejaars ensembles een coachingsgerichte onderwijsmethode te hanteren. Om te onderzoeken of dit verschillen in interactie oplevert zijn tien ensembles geobserveerd en zijn aan alle studenten en docenten van deze ensembles vragenlijsten uitgedeeld. In totaal hebben 6 docenten en 56 studenten deelgenomen aan het onderzoek. De ensembles zijn onderverdeeld in vijf muziekstijlen: pop, impro, fusion, latin en jazz. Naast het studiejaar waarin de ensembles plaatsvinden zijn ook deze stijlen in beschouwing genomen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Conservatorium in Arnhem
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/50907
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page