Reflecteren op stagelessen met behulp van digitale video

Voorde, M. ten (2005) Reflecteren op stagelessen met behulp van digitale video.

[img]
Preview
PDF
250kB
Abstract:Doel van dit onderzoek was na te gaan hoe opleidingsdocenten van de Hogeschool Edith Stein / Onderwijscentrum Twente (HES/OCT) het reflectieniveau van eerste en tweedejaars Pabo studenten waarderen. Tevens is onderzocht welke argumenten zij voor een waardering geven en welke suggesties ter verbetering zij aandragen. Aan de hand van een interview is 8 opleidingsdocenten gevraagd hoe zij het reflectieniveau van studenten waarderen, welke argumenten zij daarvoor geven en welke suggesties ter verbetering zij aanreiken. Resultaten hebben aangetoond dat docenten met name niet reflectieve waarderingen toekennen. Volgens docenten gaan veel opmerkingen niet over de les en komen studenten nog niet zozeer tot nieuwe inzichten. Wel zien docenten verschillende mogelijkheden om het terugblikken van studenten naar een reflectief niveau te bewegen
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Hogeschool Edith Stein, Hengelo
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/50908
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page