University of Twente Student Theses
Analyses van de data uit de vragenlijst voor het meten van persoonskenmerken
Waanders, Ellen B. (2005) Analyses van de data uit de vragenlijst voor het meten van persoonskenmerken.
PDF
244kB |
Abstract: | Dit onderzoek is uitgevoerd in het kader van een promotieonderzoek naar leren op de werkplek in het beroepsonderwijs. Voor het promotieonderzoek is een set ‘richtlijnen voor begeleiden’ ontwikkeld. Met deze set richtlijnen wordt beoogd het begeleiden en leren van leerlingen uit het beroepsonderwijs optimaler te laten plaatsvinden. Tijdens een pilot is deze set richtlijnen voor begeleiden getest. Aan deze pilot hebben drie bestaande opleidingen deelgenomen. Per opleiding was er sprake van een experimentele groep (set richtlijnen voor begeleiden wel ingevoerd) en een controlegroep (set richtlijnen voor begeleiden niet ingevoerd). Tijdens deze pilot zijn middels een vragenlijst ook persoonskenmerken gemeten, die leren op de werkplek kunnen beïnvloeden. Deze persoonskenmerken worden meegenomen als controlevariabelen. Dit onderzoek is gericht op het uitzetten van de vragenlijst voor het meten van persoonskenmerken onder de deelnemende leerlingen en op de analyse van de data die daaruit voortkomt. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/50915 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page