University of Twente Student Theses
De visie op leren en opleiden van trainers binnen Schouten & Nelissen
Loonen, Peter (2004) De visie op leren en opleiden van trainers binnen Schouten & Nelissen.
PDF
198kB |
Abstract: | Het advies- en trainingsbureau Schouten & Nelissen werkt met trainers die in vaste dienst zijn en trainers die worden ingehuurd (freelancers en geassocieerden) voor het uitvoeren van de trainingen. Tijdens de trainingen staat gedragsverandering van de cursisten centraal. Uitgangspunt is dat de deelnemers zelfverantwoordelijk zijn voor het leerproces, de trainer faciliteert slechts. De trainingen worden veelal aangeboden vanuit een cognitief-gedragstherapeutisch perspectief en in de werkwijze staat het handelingsgericht leren centraal. In dit onderzoek is, aan de hand van een vragenlijst, onderzocht of er verschil bestaat tussen de vaste trainers en de freelancers in de mate waarin zij het eens zijn met de visie op leren en opleiden van Schouten & Nelissen. De visie op leren en opleiden is uitgewerkt naar de factoren ideologie, theorie en werkwijze. De vragenlijst is naar 129 trainers gestuurd. Uit de resultaten blijkt dat er geen verschil bestaat tussen de vaste trainers en de freelancers in de mate waarin zij de visie op leren en opleiden uitdragen |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Clients: | Schouten & Nelissen |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/50927 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page