University of Twente Student Theses
Begeleidingsmethodiek voor het maken van video als werkvorm in het taalonderwijs
Bouwmeester, Tanja (2006) Begeleidingsmethodiek voor het maken van video als werkvorm in het taalonderwijs.
PDF
1MB |
Abstract: | Het in deze scriptie beschreven onderzoek heeft plaatsgevonden binnen het TOMC@T-project (Tool met On-line Materialen voor Communicatie-Activiteiten en Teamwork). Dit project richt zich op het ontwikkelen van innovatieve ICT toepassingen die de schrijf- en communicatievaardigheden van basisschoolleerlingen moeten bevorderen. Het TOMC@T-project speelt hiermee in op problemen binnen het taalonderwijs. Deze problemen zijn ontstaan door de invoering van de nieuwe kerndoelen voor het basisonderwijs, waaronder de invoering van strategisch schrijfonderwijs. Binnen het strategisch schrijfonderwijs staat interactief leren centraal; het leren van strategieën voor de planning en beheersing van (taal-)leerprocessen. Tevens vindt er bij strategisch schrijfonderwijs een verschuiving plaats van productgericht naar procesgericht schrijven. Bij procesgericht schrijven ligt de nadruk op de ontwikkeling van de schrijver; het schrijfproces wordt als een actief-, sociaal- en geïntegreerd proces gezien. |
Item Type: | Essay (Master) |
Clients: | TOMC@t project/Universiteit Twente |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science and Technology MSc (60023) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/55510 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page