Liegen loont!? Hoe duping delight in een marketingcontext kan leiden tot hogere verkoopcijfers

Niemeijer, M.S. (2006) Liegen loont!? Hoe duping delight in een marketingcontext kan leiden tot hogere verkoopcijfers.

[img]
Preview
PDF
205kB
Abstract:Duping delight kan omschreven worden als het plezier dat mensen ervaren tijdens liegen. Verwacht werd dat de mate van duping delight versterkt zou worden door de aanwezigheid van een toeschouwer. In twee studies is onderzocht wanneer duping delight ontstaat en hoe dit zich uit in non-verbale gedragskenmerken. Daarnaast werd onderzocht wat voor effecten non-verbaal gedrag hebben wanneer deze ingebed zijn in een sociale beïnvloedingstechniek
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/55727
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page