University of Twente Student Theses

Login

Making sense of experiences: sensemaking processes following critical communication events

Leeuwen, S.W.M. van (2006) Making sense of experiences: sensemaking processes following critical communication events.

[img]
Preview
PDF
114kB
Abstract:Sensemaking in organisaties is onderzocht bij grote veranderingen, bij managers en in meer dagelijkse situaties in de vorm van story-telling Het proces van sensemaking zelf is echter nog weinig onderzocht. Maitlis (2005) onderzocht het proces, maar concentreerde zich meer op hoe managers en belanghebbende sensemaking probeerden te beïnvloeden, dan het sensemakingproces zelf. Maar hoe maken organisatieleden sense van gebeurtenissen en hoe beïnvloedt dat de manier waarop zij de cultuur van hun organisatie zien? Dit artikel beschrijft een exploratie naar sensemakingprocessen op individueel niveau, van medewerkers uit alle lagen van een organisatie
Item Type:Essay (Master)
Clients:
De Kapstok Leerwerkprojecten
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/55956
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page