University of Twente Student Theses

Login
As of Friday, 8 August 2025, the current Student Theses repository is no longer available for thesis uploads. A new Student Theses repository will be available starting Friday, 15 August 2025.

Het communiceren van prijsinformatie: zwijgen is goud! : de effecten van prijspartitionering en bedrijfsimago op koopintentie, attitude en scepticisme van consumenten

Groof, D.G.M. de (2006) Het communiceren van prijsinformatie: zwijgen is goud! : de effecten van prijspartitionering en bedrijfsimago op koopintentie, attitude en scepticisme van consumenten.

[img] PDF
94kB
Abstract:Prijspartitionering is een strategie waarbij prijzen opgedeeld worden in meerdere delen. Schaars onderzoek op het gebied van prijspartitionering suggereert een positief effect ervan op de vraag naar een product. De effecten van prijspartitionering en bedrijfsimago op een aantal aspecten van consumentengedrag werden onderzocht in een 2 (prijsstrategie: prijspartitionering versus totaalprijs) x 2 (bedrijfsimago: goed versus slecht) factorieel design (n=100) rond een voordelige vakantiereis.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Science MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/56940
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page