Het communiceren van prijsinformatie: zwijgen is goud! : de effecten van prijspartitionering en bedrijfsimago op koopintentie, attitude en scepticisme van consumenten

Groof, D.G.M. de (2006) Het communiceren van prijsinformatie: zwijgen is goud! : de effecten van prijspartitionering en bedrijfsimago op koopintentie, attitude en scepticisme van consumenten.

[img]
Preview
PDF
94kB
Abstract:Prijspartitionering is een strategie waarbij prijzen opgedeeld worden in meerdere delen. Schaars onderzoek op het gebied van prijspartitionering suggereert een positief effect ervan op de vraag naar een product. De effecten van prijspartitionering en bedrijfsimago op een aantal aspecten van consumentengedrag werden onderzocht in een 2 (prijsstrategie: prijspartitionering versus totaalprijs) x 2 (bedrijfsimago: goed versus slecht) factorieel design (n=100) rond een voordelige vakantiereis.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/56940
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page