University of Twente Student Theses
Educational governance : afstudeerverslag
Heijnen, Celine M.M. (2006) Educational governance : afstudeerverslag.
PDF
1MB |
Abstract: | Het doel van dit literatuurverslag is te onderzoeken wat Good Governance kan zijn binnen het middelbaar onderwijs. Belangrijke deelvragen gaan over wat er bekend is binnen de algemene (wetenschappelijke) literatuur over governance, wat er binnen de onderwijssector onder good governance wordt verstaan en wat men binnen andere sectoren onder good governance verstaat. Daartoe wordt er gekeken naar wat er in de algemene literatuur over de vormgeving van governance wordt geschreven. Ook wordt een blik geworpen op hoe de governance binnen andere publieke sectoren en binnen het bedrijfsleven wordt vormgegeven en adviezen die daarover zijn gepubliceerd. Als laatste wordt gekeken naar de heersende visies op good governance binnen het onderwijs, waarmee rekening dient te worden gehouden. Om echter verwarring door de vele terminologie te voorkomen, wordt van start gegaan met een korte inleiding op de binnen de governanceliteratuur gehanteerde terminologie. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/57044 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page