University of Twente Student Theses

Login

'Major-Minor' in het ROC van Twente : een leergeschiedenis van de directe effecten van de ontwikkeling en invoering

Wevers, Maarten (2006) 'Major-Minor' in het ROC van Twente : een leergeschiedenis van de directe effecten van de ontwikkeling en invoering.

[img] PDF
154kB
Abstract:In dit artikel worden de resultaten besproken van het leergeschiedenisonderzoek naar de directe effecten van de ontwikkeling van de onderwijsformule major-minor in het ROC van Twente. De onderwijsformule major-minor is de invulling van het ROC van Twente van het landelijke herontwerp mbo en wordt binnen een Research & Development (R&D) project ontwikkeld in samenwerking met de regionale beroepskolom en het bedrijfsleven. Het leergeschiedenisonderzoek bestaat uit 20 kwalitatieve interviews met respondenten op managementniveau betrokken bij major-minor. Het leergeschiedenisonderzoek wordt gebruikt om de verhoudingen en de veranderingsprocessen die binnen het major-minor plaatsvinden weer te geven. Uit het onderzoek blijkt dat de respondenten over het algemeen gematigd positief zijn over de verandering, de veranderstrategie en het nut van de verandering. Wel zijn de ondervraagden kritisch over de tijd waarop de verandering van start is gegaan, de schaal waarop geëxperimenteerd wordt en de onzekerheid die met de verandering gepaard gaat.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/57324
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page