University of Twente Student Theses

Login

Een gekleurde bril : de invloed van contexteffecten bij de beoordeling van servicekwaliteit

Sikkelerus, Mascha van (2006) Een gekleurde bril : de invloed van contexteffecten bij de beoordeling van servicekwaliteit.

[img] PDF
387kB
Abstract:Door de globalisering en de daarmee gepaard gaande groeiende concurrentie, moeten bedrijven vandaag de dag steeds meer uit de kast halen om klanten tevreden te houden. Onderscheidend zijn van de concurrent op productniveau is haast niet meer mogelijk, daarom richten bedrijven zich meer op hun servicekwaliteit. Door het belang van servicekwaliteit wordt er steeds meer onderzoek gedaan naar de manier waarop servicekwaliteit gemeten moet worden, en welke factoren daarbij een rol spelen. In enkele van deze onderzoeken is gesuggereerd dat servicekwaliteitsbeoordeling benaderd kan worden als een attitudevorming. Als daar vanuit wordt gegaan, dan zouden factoren die een rol spelen bij attitudevorming, zoals contexteffecten, ook een rol spelen bij de beoordeling van servicekwaliteit. Dat is in dit onderzoek onderzocht.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Gemeente Den Haag
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/57473
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page