Van gezicht naar beeldscherm : E-learning binnen Achmea Zorg

Aaftink, Mireille (2007) Van gezicht naar beeldscherm : E-learning binnen Achmea Zorg.

[img]
Preview
PDF
522kB
Abstract:Op dit moment bestaan er binnen Achmea Zorg structurele problemen met betrekking tot de opleiding voor medewerkers klantenservice (medewerker KS). Met name door de introductie van de basisverzekering is de urgentie om de problemen aan te pakken toegenomen. De problemen, die veelal al aanwezig waren voor de introductie van de basisverzekering, deden zich toen namelijk op grote schaal voor. Het gaat om de volgende twee hoofdproblemen: J gebrek aan effectiviteit: de klassikale opleiding die medewerkers KS doorlopen, sluit onvoldoende aan bij de benodigde kennis en vaardigheden voor het vervullen van hun functie. Dit komt onder andere doordat de opleiding niet praktisch genoeg is. Daarnaast vallen de testsystemen geregeld uit als gevolg waarvan hier niet mee kan worden geoefend. Het gevolg is dat medewerkers onvoldoende zijn voorbereid op het uitoefenen van hun functie J gebrek aan flexibiliteit: op het moment dat de afdeling KS een aanvullende opleiding aanvraagt bij de afdeling opleidingen duurt het maanden voordat hierin wordt voorzien. Dit komt door de beperkte beschikbaarheid van opleiders en de wijze waarop de opleiding is georganiseerd. In het onderzoek is bekeken in welke mate e-learning een oplossing is voor de genoemde problemen, of e-learning in de opleiding voor de medewerker KS kan worden toegepast en welke voorwaarden ten behoeve van de implementatie moeten worden gecreëerd.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Achmea
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration MSc (60644)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/57878
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page