Een strategische analyse van de marktomgeving van de krijgsmachten van België, Polen en Zwitserland

Ilmer, Vincent (2008) Een strategische analyse van de marktomgeving van de krijgsmachten van België, Polen en Zwitserland.

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:TNO Defensie en Veiligheid wil in de toekomst steeds meer als kennismakelaar optreden en oriënteert zich daarvoor steeds meer op internationaal vlak. De onderzoeksvraag die in dit onderzoek gesteld wordt is wat de markt is voor expertise van TNO Defensie en Veiligheid bij de krijgsmachten van België, Polen en Zwitserland, en wat daarin relevant is voor de vorming van een acquisitiestrategie. De opdrachtgever heeft deze selectie van Europese krijgsmachten waarmee nog geen samenwerkingsverband bestaat gemaakt. Door middel van documentatieonderzoek en diepte-interviews is een analyse van de marktomgeving van deze krijgsmachten uitgevoerd. Door een vergelijking te maken met de kennispositie van TNO is vastgesteld in hoeverre de geselecteerde krijgsmachten aantrekkelijk zijn voor benadering voor acquisitie door TNO Defensie en Veiligheid. De indicatoren waarop de krijgsmachten en hun marktomgeving worden beoordeeld zijn toegankelijkheid, materiele omvang en kwaliteit, en aanwezige kennisinstellingen
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
TNO Defence, Security and Safety
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration BSc (56834)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/58081
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page