University of Twente Student Theses
Strategiegebruik bij het leren met computersimulaties
Kooij, Jolanda van de (2008) Strategiegebruik bij het leren met computersimulaties.
![]() |
PDF
3MB |
Abstract: | Uit dit onderzoek blijkt dat aanwezige voorkennis, onderzoeksvaardigheden en doelen die lerenden zich stellen in een onderzoekende leertaak met een computersimulatie, geen invloed hebben op het strategiegebruik. Feitelijk en gepercipieerd strategiegebruik blijken niet samen te hangen. Proefpersonen denken dus vaak wat anders gedaan te hebben, dan ze werkelijk deden. Het onderzoek is uitgevoerd met 28 bachelorstudenten van de Universiteit Twente. Voorkennis en onderzoeksvaardigheden zijn gemeten met twee vragenlijsten. Feitelijk strategiegebruik is bepaald aan de hand van de opgestelde hypotheses. Doelen en het gepercipieerd strategiegebruik zijn gemeten aan de hand van een kort miniinterview met de proefpersonen, dat na afloop plaatsvond. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 77 psychology |
Programme: | Psychology MSc (66604) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/58150 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page