University of Twente Student Theses

Login

Klantbehoeften in een veranderende postwereld

Smulders, M. (2007) Klantbehoeften in een veranderende postwereld.

[img] PDF
1MB
Abstract:De Europese Unie heeft bepaald dat de postmarkten van haar lidstaten in januari 2009 volledig moet zijn geliberaliseerd. Daarnaast is er door de opkomst van Internet steeds meer druk komen te staan op de postmarkt door de aanwezigheid van substituten. Door de opkomst van Internet heeft het delen en versturen van informatie een zeer grote ontwikkeling doorgemaakt. Het gemak waarmee informatie wordt verstuurd is door Internet verhoogd en ook de ontwikkeling van beveiliging binnen dit netwerk maakt grote stappen. Deze twee ontwikkelingen zorgen ervoor dat traditionele postbedrijven worden gedwongen om actie te ondernemen. De wensen van de klant zijn veranderd en de concurrentie krijgt steeds meer ruimte om de positie van deze postbedrijven te bedreigen. De vraag is in hoeverre de producten uit de monopolistische tijd overeenkomen met de wensen van de klanten in deze nieuwe, open markt. En in hoeverre heeft TNT Post haar productaanbod al aangepast aan deze wensen?
Item Type:Essay (Master)
Clients:
TNT Post
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration MSc (60644)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58256
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page