Productideeen voor D.I.Y. markt

Garde, Julia (2004) Productideeen voor D.I.Y. markt.

[img]
Preview
PDF
4MB
Abstract:Dit verslag is de documentatie van de bacheloropdracht van een studente Industrieel ontwerpen van de Universiteit Twente. Het onderwerp van deze bacheloropdracht is het onderzoek naar nieuwe productconcepten voor de doe-het-yourself*1 markt en de uitwerking van een van de concepten. Dit project is uitgevoerd voor het ontwerpbureau D‟Andrea & Evers in Hengelo in opdracht van Fikszo B.V. te Lekkerkerk. Fikszo heeft als verkoopkanalen verschillende bouwmarkten en zocht naar nieuwe producten om het bestaande Fikszo-assortiment uit te breiden en nieuwe marktaandelen te winnen. De belangrijkste eisen hierbij waren, dat de nieuwe producten gebruiksvriendelijk zijn, een zo groot mogelijke doelgroep aanspreken en niet te veel ruimte in de schappen van de bouwmarkten innemen. In het kader van deze bacheloropdracht is een oriënterend onderzoek gedaan over de situatie van fikszo, inrichtingstrends en de over de bouwmarktdoelgroep. Dit was de basis voor een creatief traject ter generatie van conceptideeën, gevolgd door de uitwerking van een van de ideeën. Ter uitwerking gekozen is een concept voor plinten met geïntegreerde stopcontacten. De finale oplossing hiervoor is een plint met geïntegreerde bedrading, waarop de gebruiker met kleine moeite een stopcontact kan bevestigen, op die plek, waar hij nodig is. In het laatste hoofdstuk wordt enige tijd aan de vormgeving van dit product besteedt.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
D'Andrea & Evers Design, Fikszo
Faculty:ET: Engineering Technology
Subject:21 art forms
Programme:Industrial Design BSc (56955)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/58387
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page