University of Twente Student Theses

Login

Heb jij hem al gedownload? Een onderzoek naar de acceptatie van M2Active mobile magazine en naar de effecten van productcategorie-congruentie tussen een mobiele site en banner

Drok, c. (2008) Heb jij hem al gedownload? Een onderzoek naar de acceptatie van M2Active mobile magazine en naar de effecten van productcategorie-congruentie tussen een mobiele site en banner.

[img] PDF
1MB
Abstract:In deze studie zijn twee onderzoeksmodellen getoetst. Het eerste model toetst de acceptatiepatronen van een mobile magazine en het tweede toetst het effect van productcategorie-congruentie op het klikgedrag in een mobiele site op een banner. Hierdoor werd er gekeken naar het totaal plaatje van het accepteren van een mobile magazine, vanaf het klikken op een banner om het mobile magazine te verkrijgen. Het eerst onderzoeksmodel gebruikt het UTAUT met twee extra determinanten, entertainment en vertrouwen. Het tweede onderzoeksmodel kijkt naar de mate van productcategorie-congruentie tussen een banner en een mobile site en het effect hiervan op het klikgedrag. De resultaten gaven weer dat het eerste onderzoeksmodel een goede voorspeller is van het acceptatiegedrag en dat congruente banners leiden tot een betere processing fluency wat weer leidt tot positievere attitudes ten aanzien van de banner en hogere klikintenties. Het effect van de mate van congruentie op processing fluency bleek te worden gemodereerd door de mate van need for cognition
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Service2Media
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58391
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page