University of Twente Student Theses

Login

Structuur en congruentie in een advertentie worden gevaarlijk goedm : een onderzoek naar effecten van productvorm en slagzin op product- en merkpercepties van consumenten

Tieke, P. (2008) Structuur en congruentie in een advertentie worden gevaarlijk goedm : een onderzoek naar effecten van productvorm en slagzin op product- en merkpercepties van consumenten.

[img] PDF
269kB
Abstract:In dit onderzoek zijn de effecten van congruentie onderzocht uitgedrukt door productvorm en slagzin op percepties van de advertentie, het product en het merk. Op basis van processing fluency werd verwacht dat congruentie van symbolische betekenissen van producteigenschappen leidde tot positieve product- en merkpercepties in tegenstelling tot incongruentie. Verder is onderzocht of de behoefte aan structuur invloed heeft op het waarnemen van het product en het merk.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58411
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page