University of Twente Student Theses
Het bevorderen van de implementatiekracht van het NISB vanuit een onderwijskundig perspectief
Loos, W. (2008) Het bevorderen van de implementatiekracht van het NISB vanuit een onderwijskundig perspectief.
PDF
1MB |
Abstract: | Het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (het NISB), een landelijk kennis- en innovatiecentrum, heeft als missie om de positieve maatschappelijke waarden van sport en bewegen te benutten. Hiertoe ontwikkelt zij binnen haar programma’s en daaronder vallende projecten kennis en producten die zij implementeert bij intermediaire organisaties zoals sportraden, zorgcentra en gemeenten. Het NISB wil zich professionaliseren en wil dit onder andere doen door het bevorderen van haar implementatiekracht. Zo wil het NISB dat er meer intermediairs bekend zijn en werken met haar kennis en producten evenals dat haar inspanningen en de effecten van die inspanningen meer tastbaar en zichtbaar worden. Om de implementatiekracht te bevorderen heeft het management een intern orgaan opgericht genaamd het Implementatie- en professionaliseringscentrum (het IPC). In opdracht van het IPC is er een kwalitatief onderzoek uitgevoerd binnen het NISB om de volgende hoofdvraag te kunnen beantwoorden: Hoe kan de implementatiekracht van het NISB worden bevorderd vanuit een onderwijskundig perspectief? Dus hoe kan het NISB succesvoller worden in het implementeren van kennis en producten door middel van leren? |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 05 communication studies |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/58424 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page