University of Twente Student Theses

Login

Kom jij bij ons werken? : een onderzoek naar de invloed van werkgeverskennis, bestaande uit naamsbekendheid, imago en reputatie, op de aantrekkelijkheid van een organisatie

Veltien, E.E.M. (2008) Kom jij bij ons werken? : een onderzoek naar de invloed van werkgeverskennis, bestaande uit naamsbekendheid, imago en reputatie, op de aantrekkelijkheid van een organisatie.

[img] PDF
4MB
Abstract:Er is al veel onderzoek verricht op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Deze studies zijn echter vaak vanuit het perspectief van organisaties uitgevoerd (Breaugh & Starke, 2000; Rynes, 1991; Rynes & Cable, 2003). In deze scriptie wordt een model gepresenteerd dat is bedacht door Cable & Turban (2001). Dit model is opgesteld vanuit het perspectief van de werkzoekende en maakt gebruik van literatuur uit de marketing. Een deel van dit model is getoetst in deze scriptie en dit model wordt dan ook uitvoerig toegelicht in het theoretisch kader
Item Type:Essay (Master)
Clients:
LaPlace
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58450
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page