University of Twente Student Theses

Login

Who will be your next celebrity endorser?

Sikkema, B. (2008) Who will be your next celebrity endorser?

[img] PDF
299kB
Abstract:Veel wetenschappelijk onderzoek naar celebrity endorsement richt zich op het belang van congruentie tussen beroemdheid en product. Dit onderzoek ging echter uit van het belang van (waargenomen) congruentie tussen beroemdheden onderling, wanneer deze worden ingezet in verschillende campagnes gedurende verschillende tijdsperioden t.b.v. hetzelfde merk. Waargenomen congruentie tussen beroemdheden onderling blijkt zowel direct als indirect een belangrijke voorspeller te zijn voor informatieverwerking, geloofwaardigheid en consumentenresponsen (attitudes ten opzichte van merken, attitude ten opzichte van advertenties en koopintentie). Bij congruente en volledige incongruente beroemdheden blijkt processing fluency de belangrijkste factor bij het verklaren van consumentenresponsen. Bij een middelmatig incongruente beroemdheid is de aandacht die men besteed aan de advertentie de grootste voorspeller voor consumentenresponsen
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58467
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page