Ketenarchitectuur : succes- en faalfactoren bij de invoering van het digitaal klantdossier

Brink, Tim van den (2008) Ketenarchitectuur : succes- en faalfactoren bij de invoering van het digitaal klantdossier.

[img]
Preview
PDF
2MB
Abstract:Sommige problemen in onze samenleving zijn zo complex dat er uiteenlopende expertise nodig is om ze op te lossen. Deze expertise is meestal niet binnen één enkele organisatie terug te vinden. Deze complexe maatschappelijke problemen vragen steeds meer om een gecoördineerde samenwerking tussen publieke organisaties. Binnen deze samenwerking is gegevensuitwisseling essentieel. Initiatieven om deze gegevensuitwisseling te bewerkstelligen verlopen echter vaak moeizaam. Afspraken over een dergelijke, zogenaamde ketensamenwerking en de daarbij behorende gegevensuitwisseling worden vastgelegd in een ketenarchitectuur. Deze scriptie is het resultaat van een onderzoek naar de wijze waarop een ketenarchitectuur kan worden opgesteld en naar de succes- en faalfactoren die bij het inrichten van ketensamenwerking een rol spelen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Atos Consulting
Faculty:EEMCS: Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science
Subject:54 computer science
Programme:Business & IT BSc (56066)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/58532
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page