University of Twente Student Theses
Zien of inbeelden? : Effecten van expliciete versus impliciete gewelddadige televisienieuwsbeelden op emotie en geheugen
Stufken, D.V. (2007) Zien of inbeelden? : Effecten van expliciete versus impliciete gewelddadige televisienieuwsbeelden op emotie en geheugen.
PDF
406kB |
Abstract: | Voor dit onderzoek is verschil tussen expliciete versus impliciete gewelddadige televisienieuwsbeelden onderzocht in hun effect op emotie, geheugen en additioneel op waardering. In dit literatuur onderzoek wordt om te beginnen ingegaan op gewelddadig nieuws in het algemeen en de waargenomen effecten die in het verleden hierop zijn gevonden. Vervolgens wordt er een onderscheid gemaakt tussen expliciete en impliciete gewelddadige televisienieuwsbeelden en hun mogelijke effecten aan de hand van gerelateerd onderzoek. Dan zal worden gekeken naar expliciete en impliciete gewelddadige televisienieuwsbeelden en hun mogelijke effecten op emotie. Dan wordt aangegeven hoe gewelddadig nieuws wordt verwerkt en onthouden en zal er gekeken worden naar de mogelijk verschillende effecten voor expliciete versus impliciete gewelddadige televisienieuwsbeelden op het geheugen. Dit alles heeft geleid tot hypothesen met betrekking tot emotie en opgevolgd door geheugen. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 77 psychology |
Programme: | Psychology BSc (56604) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/58857 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page