University of Twente Student Theses
Een uitgebreide beschrijving van de FAM (Fragebogen zur aktuellen Motivationen) en FKS (Flow-Kurzskala)
Vellekoop, M. (2008) Een uitgebreide beschrijving van de FAM (Fragebogen zur aktuellen Motivationen) en FKS (Flow-Kurzskala).
![]() |
PDF
2MB |
Abstract: | Motivationele variabelen bij leerlingen werden tot nu toe in leshandleidingen-onderzoek aan de Universiteit Twente met behulp van de componenten Attention, Relevance, Confidence, en Satisfaction uit Keller's (1987) ARCS-model gemeten. Deze componenten geven echter niet voldoende inzicht in motivatie en zijn verschillende uitingen die in deze context een rol kunnen spelen. In dit Ba-onderzoek was daarom een brede literatuurstudie uitgevoerd met het doel een nieuw instrument te vinden of te ontwikkelen. Het resultaat was dat twee reeds bestaande instrumenten gekozen waren, FAM (Fragebogen zur aktuellen Motivation) en FKS (Flow-Kurzskala). Inmiddels zijn deze instrumenten zowel gecombineerd als apart van elkaar in leshandleiding-onderzoeken toegepast. In dit nu volgende verslag zal de theoretische fundering van de instrumenten nader toegelicht worden |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 05 communication studies |
Programme: | Psychology BSc (56604) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/58955 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page