University of Twente Student Theses

Login

Een uitgebreide beschrijving van de FAM (Fragebogen zur aktuellen Motivationen) en FKS (Flow-Kurzskala)

Vellekoop, M. (2008) Een uitgebreide beschrijving van de FAM (Fragebogen zur aktuellen Motivationen) en FKS (Flow-Kurzskala).

[img] PDF
2MB
Abstract:Motivationele variabelen bij leerlingen werden tot nu toe in leshandleidingen-onderzoek aan de Universiteit Twente met behulp van de componenten Attention, Relevance, Confidence, en Satisfaction uit Keller's (1987) ARCS-model gemeten. Deze componenten geven echter niet voldoende inzicht in motivatie en zijn verschillende uitingen die in deze context een rol kunnen spelen. In dit Ba-onderzoek was daarom een brede literatuurstudie uitgevoerd met het doel een nieuw instrument te vinden of te ontwikkelen. Het resultaat was dat twee reeds bestaande instrumenten gekozen waren, FAM (Fragebogen zur aktuellen Motivation) en FKS (Flow-Kurzskala). Inmiddels zijn deze instrumenten zowel gecombineerd als apart van elkaar in leshandleiding-onderzoeken toegepast. In dit nu volgende verslag zal de theoretische fundering van de instrumenten nader toegelicht worden
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Psychology BSc (56604)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58955
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page