The route to success : experimenteel onderzoek naar het effect van sluiproutes, bewegwijzering en winkelmotieven op ervaren controle, tevredenheid en koopgedrag van consumenten in een retailsetting

Burgt, E.P. van der (2009) The route to success : experimenteel onderzoek naar het effect van sluiproutes, bewegwijzering en winkelmotieven op ervaren controle, tevredenheid en koopgedrag van consumenten in een retailsetting.

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:Het doel van deze studie is om uit te wijzen of de aanwezigheid van sluiproutes en de aanwezigheid van bewegwijzering in de route van een retailomgeving de controle die klanten ervaren, de tevredenheid en het koopgedrag van klanten beïnvloedt. Daarnaast is onderzocht of de winkelmotieven van klanten hier nog invloed op uitoefenen. Keuze en bewegwijzering in de winkelroute van een retailsetting zijn twee omgevingsfactoren die nog weinig onderzocht zijn. Deze twee factoren vormen samen het aspect wayfinding. Winkelmotief is een ander aspect dat de emotionele staat van een consument beïnvloedt. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat taakgeoriënteerde en niet-taakgeoriënteerde consumenten anders reageren op stimuli in de omgeving. In dit onderzoek is een 2x2x2-onderzoeksdesign opgesteld met als onafhankelijke variabelen: routing (sluiproute vs. geen sluiproute), bewegwijzering (borden vs. geen borden) en winkelmotief (taakgeoriënteerde vs. niet-taakgeoriënteerd)
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Loods 5 Holding BV
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/59503
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page