Zoveel menzen, zoveel wenzen : aanzet stakeholdermanagement binnen Menzis

Bennes, G. (2008) Zoveel menzen, zoveel wenzen : aanzet stakeholdermanagement binnen Menzis.

[img]
Preview
PDF
641kB
Abstract:Om zijn missie ‘Menzis garandeert de beschikbaarheid van kwalitatief goede en betrouwbare zorg om zo het welzijn voor al zijn klanten te bevorderen’, zo optimaal mogelijk te verwezenlijken, wil zorgverzekeraar Menzis een duurzame relatie met zijn stakeholders opbouwen. Met behulp van een stakeholderanalyse wordt aan de hand van de bouwstenen van stakeholdermanagement, reputatie, verwachting, belangen, invloed en communicatie, inzicht verkregen in de aspecten waar Menzis aandacht aan moet besteden om de relatie met eerstelijns zorgaanbieders te verbeteren. De eerstelijn is de verbinding tussen Menzis als zorgverzekeraar en de zorgvragende klant. Uit het onderzoek blijkt dat er vooral behoefte is aan dialoog en samenwerking, waarbij de rol van Menzis ondersteunend en faciliterend dient te zijn en niet te bemoeizuchtig wat betreft de inhoud van de zorg. Voor verbetering van de reputatie is het van belang dat Menzis aandacht besteedt aan de belangen van de stakeholder en verschillende facetten van communicatie. Door nieuwe media toe te passen om met de stakeholders in dialoog te treden en de lokale media te gebruiken om negatieve beeldvorming te kantelen, kan Menzis praktische stappen zetten in de aanloop naar stakeholdermanagement
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Menzis
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/59511
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page