University of Twente Student Theses

Login

In een helder DAGlicht : een onderzoek naar de adoptie van een nieuwsmedium en de contentvoorkeuren van consumenten

Hartman, L.I. (2009) In een helder DAGlicht : een onderzoek naar de adoptie van een nieuwsmedium en de contentvoorkeuren van consumenten.

[img] PDF
997kB
Abstract:De afgelopen decennia heeft er een groot aantal vernieuwingen plaatsgevonden op het gebied van de media. Oude, analoge media worden beïnvloed door computertechnologie en goedkoper of zelfs gratis aangeboden via het internet. Mediagebruik individualiseert waarbij nieuwe media en communicatiemiddelen in toenemende mate parallel worden gebruikt. Hierbij wordt aan de hand van een bepaalde weging van prijs, kwaliteit en beschikbaarheid door de gebruiker een keuze gemaakt. Om in te spelen op deze veranderingen hebben KPN en PCM DAG ontwikkeld. DAG is een crossmediaal nieuwsmedium en voorziet sinds mei 2007 consumenten via diverse media van nieuws: voor iedereen, altijd en overal. Dit onderzoek zal zich richten op de website en de gratis krant van DAG. Het doel van dit onderzoek is als volgt geformuleerd: “Het leveren van concrete aanbevelingen aan DAG om de adoptie van DAG bij consumenten te bespoedigen, waarbij ook de content in acht wordt genomen
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/59538
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page