Een eerste stap richting individuele relatiemarketing! : een onderzoek naar de determinanten van relatiemarketing en het verkrijgen van loyale klanten in een business-to-business context

Lindeman, A.H. (2008) Een eerste stap richting individuele relatiemarketing! : een onderzoek naar de determinanten van relatiemarketing en het verkrijgen van loyale klanten in een business-to-business context.

[img]
Preview
PDF
830kB
Abstract:Sterke lange termijn relaties tussen organisaties en haar klanten zijn noodzakelijk voor het succes van organisaties. De marketingbenadering waarbij alle marketingactiviteiten worden afgestemd op de wensen en behoeften van de klant, wordt relatiemarketing genoemd. De theoretische aanleiding voor dit onderzoek is dat nog weinig empirisch onderzoek is gedaan naar relatiemarketing in een business-to-business context. Daarnaast is ook een praktische aanleiding van belang. Dit onderzoek wordt uitgevoerd op verzoek van Jaarbeurs Utrecht omdat zij erg geïnteresseerd zijn hoe succesvolle relaties met hun klanten kunnen worden opgebouwd en behouden. De volgende wetenschappelijke onderzoeksvraag en deelvragen kunnen worden geformuleerd: “In hoeverre zijn binding, vertrouwen, tevredenheid, service kwaliteit, samenwerking en kwaliteitsbeoordeling van de communicatie1 van invloed op de attitude2- en gedragsloyaliteit3 in business-to-business relaties?”
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Jaarbeurs
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/59562
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page