University of Twente Student Theses

Login

Digital instore media : synergie op de winkelvloer

Morstelt, T. (2009) Digital instore media : synergie op de winkelvloer.

[img] PDF
281kB
[img] Microsoft Word
718kB
Abstract:Communicatie is er in alle soorten en maten op de winkelvloer. De laatste jaren is de digitale communicatie, of digital instore media (hierna: DIM), op de winkelvloer in opkomst. De inzet van deze communicatievorm is relatief goedkoop, eenvoudig inzetbaar en af te stemmen op de consument. Onderzoek naar de effecten van het inzetten van DIM is schaars. De effecten van andere promotionele uitingen op de winkelvloer zijn in grotere mate onderzocht. In deze studie is er gekeken naar de toepasbaarheid van DIM in combinatie met een andere promotionele uiting op de winkelvloer. Er wordt onderzocht of er een synergetisch effect plaats vindt wanneer beide communicatie middelen tegelijkertijd worden ingezet op de winkelvloer. En meten daarbij de effecten op basis van recall, attitude en verkoopgegevens. In een tweede studie werd onderzocht welk type boodschap van DIM het meeste effect oplevert. Met daarbij het onderscheid in de thematische en de actiematige boodschappen
Item Type:Essay (Master)
Clients:
PopaI Benelux
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/59566
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page