University of Twente Student Theses
Binnenring Amsterdam : het optimaliseren van het wegprofiel met het doel de verkeersveiligheid te verbeteren
Jong, J.N. de (2010) Binnenring Amsterdam : het optimaliseren van het wegprofiel met het doel de verkeersveiligheid te verbeteren.
PDF
18MB |
Abstract: | Verkeersveiligheid is binnen Amsterdam een belangrijk punt op de politieke agenda. Ondanks dat er al veel verbeterd is in de afgelopen jaren, blijft er nog steeds veel ruimte over voor verdere verbeteringen. Dit geldt ook voor het onderzoeksgebied van dit onderzoek, de Binnenring in Amsterdam (Marnixstraat – Weteringschans – Sarphatistraat). Daarnaast is de rol van het openbaar vervoer ook groeiende, wat in de toekomst alleen nog maar sneller zal gaan. Omdat dit laatste punt, het openbaar vervoer, in eerder onderzoek niet “uitgebreid” is meegenomen, is dit de aanleiding geweest voor dit onderzoek. Mede op basis van eerder uitgevoerd onderzoek (Grontmij, 2009 & DRO, 2009) heeft dit geleid tot de volgende doelstelling en hoofdvraag: Het doel van het onderzoek is het doen van aanbevelingen aan de Gemeente Amsterdam voor de toekomstige situatie op de Binnenring door inzicht te geven in de verschillende aspecten en de knelpunten die hierbij optreden. Het gaat hier vooral om het inzicht in de mogelijkheden voor verbetering, gegeven de hoofdfunctie voor het OV. Hoofdvraag: hoe kan een toekomstige situatie op de Binnenring beschreven worden, gericht op het openbaar vervoer? |
Item Type: | Essay (Master) |
Clients: | Grontmij Nederland BV, Amsterdam |
Faculty: | ET: Engineering Technology |
Subject: | 56 civil engineering |
Programme: | Civil Engineering and Management MSc (60026) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/59702 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page