Binnenring Amsterdam : het optimaliseren van het wegprofiel met het doel de verkeersveiligheid te verbeteren

Jong, J.N. de (2010) Binnenring Amsterdam : het optimaliseren van het wegprofiel met het doel de verkeersveiligheid te verbeteren.

[img]
Preview
PDF
18MB
Abstract:Verkeersveiligheid is binnen Amsterdam een belangrijk punt op de politieke agenda. Ondanks dat er al veel verbeterd is in de afgelopen jaren, blijft er nog steeds veel ruimte over voor verdere verbeteringen. Dit geldt ook voor het onderzoeksgebied van dit onderzoek, de Binnenring in Amsterdam (Marnixstraat – Weteringschans – Sarphatistraat). Daarnaast is de rol van het openbaar vervoer ook groeiende, wat in de toekomst alleen nog maar sneller zal gaan. Omdat dit laatste punt, het openbaar vervoer, in eerder onderzoek niet “uitgebreid” is meegenomen, is dit de aanleiding geweest voor dit onderzoek. Mede op basis van eerder uitgevoerd onderzoek (Grontmij, 2009 & DRO, 2009) heeft dit geleid tot de volgende doelstelling en hoofdvraag: Het doel van het onderzoek is het doen van aanbevelingen aan de Gemeente Amsterdam voor de toekomstige situatie op de Binnenring door inzicht te geven in de verschillende aspecten en de knelpunten die hierbij optreden. Het gaat hier vooral om het inzicht in de mogelijkheden voor verbetering, gegeven de hoofdfunctie voor het OV. Hoofdvraag: hoe kan een toekomstige situatie op de Binnenring beschreven worden, gericht op het openbaar vervoer?
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Grontmij Nederland BV, Amsterdam
Faculty:ET: Engineering Technology
Subject:56 civil engineering
Programme:Civil Engineering and Management MSc (60026)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/59702
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page