University of Twente Student Theses
RAMS en snelwegsystemen: belangrijke invloedsfactoren en mogelijke maatregelen : een onderzoek naar de belangrijkste invloedsfactoren op de RAMS prestatie van snelwegsystemen en mogelijke maatregelen om de RAMS prestatie van snelwegen te verbeteren
Tiemessen, P.V. (2010) RAMS en snelwegsystemen: belangrijke invloedsfactoren en mogelijke maatregelen : een onderzoek naar de belangrijkste invloedsfactoren op de RAMS prestatie van snelwegsystemen en mogelijke maatregelen om de RAMS prestatie van snelwegen te verbeteren.
PDF
2MB |
Abstract: | In The Netherlands, Rijkswaterstaat is responsible for managing the highway infrastructure. Rijkswaterstaat wants to change its role in the market. It wants to listen better to the needs of the user and it wants to transfer more activities and responsibilities towards commercial parties. Therefore Rijkswaterstaat states that the implementation of a RAMS methodology in the highway infrastructure crucial. RAMS is an acronym for: Reliability, Availability, Maintainability and Safety. The consultancy company ARCADIS was asked to identify RAMS requirements for a specific highway project called A4 Delft – Schiedam. This research is commissioned by ARCADIS. In this research a highway system is defined as a highway containing a road tunnel. Also, the highway is described as a socio-technical system |
Item Type: | Essay (Master) |
Clients: | Arcadis |
Faculty: | ET: Engineering Technology |
Subject: | 52 mechanical engineering |
Programme: | Construction Management and Engineering MSc (60337) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/59746 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page