University of Twente Student Theses

Login

Marktverkenning voor Gerimex B.V. op de markt van klantspecifieke onderdelen ten behoeve van de stempelmakerijen

Haverkate, Ivo (2009) Marktverkenning voor Gerimex B.V. op de markt van klantspecifieke onderdelen ten behoeve van de stempelmakerijen.

[img] PDF
386kB
Abstract:Het doel van het onderzoek was het in kaart brengen van de potentiële klanten van Gerimex. Hiertoe is eerst een klantenprofiel van de klanten van Gerimex opgesteld. Hierbij is gekeken naar de branches waarin ze actief zijn. Voor het in kaart brengen van de potentiële klanten is gebruik gemaakt van de segmentatiemethode. Er zijn drie segmentatie variabelen geformuleerd: Geografie (Nederland, Duitsland), Gebruiksdoel (branches) en Klantspecifieke Eisen (klantspecifiek, normdelen). Deze vormden de basis voor de segmentatiestudie. Data werden verzameld door middel van brancheverenigingen en bedrijvengidsen op internet. Er werden in totaal 284 potentiële klanten gevonden. De potentiële klanten van Gerimex zitten voornamelijk in de automotivebranche en de branche van de gereedschapmakerijen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Gerimex B.V.
Gerimex B.V.
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration BSc (56834)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/59855
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page