Een onderzoek naar de kostprijs van de medewerkers van Catapult Creatieve Communicatie

Freie, Rick (2010) Een onderzoek naar de kostprijs van de medewerkers van Catapult Creatieve Communicatie.

[img]
Preview
PDF
426kB
Abstract:Catapult weet wat een werknemer oplevert. Een nauwkeurig overzicht van de kosten per werknemer ontbreekt. In dit onderzoek is aan de hand van een ontwerp een oplossing hiervoor gezocht. De centrale probleemstelling die hiervoor geformuleerd is, luidt: Wat is de kostprijs per werknemer van Catapult Creatieve Communicatie en op welke manier kan een model ontworpen worden waaruit duidelijk op te maken valt welke kosten een werknemer met zich meebrengt? Het doel dat met deze onderzoeksvraag gediend werd, is het inzicht krijgen in de totale kosten en de opslag daarvan, hetgeen resulteert in een kostprijs per werknemer van Catapult. Hiermee kan vervolgens een vergelijking met de inkomsten worden gemaakt, zodat uiteindelijk overzichtelijk hoeveel een medewerker opbrengt, maar ook wat deze kost. Hierdoor wordt het mogelijk om de marge binnen de projecten van Catapult te berekenen. Dit verslag heeft niet direct tot doel om tot interne capaciteitsbeslissingen te leiden.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Catapult Creatieve Communicatie
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration BSc (56834)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/60047
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page