University of Twente Student Theses

Login

“OR, omdat wij U zijn” : onderzoek naar animo voor medezeggenschap bij Unilever deBrug/deKade

Voort, G.H.J. (2010) “OR, omdat wij U zijn” : onderzoek naar animo voor medezeggenschap bij Unilever deBrug/deKade.

[img] PDF
1MB
Abstract:In Nederland is de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) sinds 1950 actief. Deze wet verplicht ondernemingen, waar in de regel ten minste 50 personen werkzaam zijn, een ondernemingsraad (OR) in te stellen. De instelling van een OR is in het belang van het goed functioneren van de onderneming in al haar doelstellingen en geeft werknemers de mogelijkheid invloed uit te oefenen op het ondernemingsbeleid. Er is een algemene trend zichtbaar bij OR-en waarbij er sprake is van een laag animo voor medezeggenschap. Dit probleem speelt ook bij het Unilever kantoor deBrug/deKade. Unilever is een multinational op het gebied van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen. Het Unilever kantoor deBrug/deKade is sinds 2005 in gebruik en heeft haar eigen OR. Zowel in 2005 als in 2008 zijn er geen OR-verkiezingen geweest, omdat er minder kandidaten waren dan verkiesbare plaatsen. Met het oog op de verkiezingen in 2011 heeft de OR Kade/deBrug (ORKB) besloten actie te willen ondernemen. Hierbij wordt een focus gelegd op jongeren, omdat zij de toekomst zijn.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Unilever deBrug/deKade - ORKB
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration MSc (60644)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/60083
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page