University of Twente Student Theses

Login

Hoe kan het huidige human resource management van PT Rhoda Jaya verbeterd worden?

Lippe, Maarten van der (2012) Hoe kan het huidige human resource management van PT Rhoda Jaya verbeterd worden?

[img] PDF
1MB
Abstract:Dit verslag is het resultaat van een 3 maanden lange stage bij het bedrijf PT Rhoda Jaya te Surabaya, Indonesië voor mijn bachelor-opdracht. Het doel van deze opdracht was het verbeteren van het Human Resource Management en dan met name de deelterreinen van het beloningsmanagement en ontwikkeling & behoud. De hoofdvraag wordt: ‘Hoe kan het huidige HRM van PT Rhoda Jaya verbeterd worden?’. Data werd verzameld door middel van interviews, documentatie en observatie, terwijl de theorie verkregen werd uit verschillende wetenschappelijke bronnen. Uiteindelijke leidde dit onderzoek tot de volgende conclusies:  Om meer een Human Resource Management te hebben i.p.v. personeelsmanagement (Guest,1987) zou men strategische doelen moeten stellen en die laten ondersteunen door operationele en tactische doelen.  Het descriptief-functionele HRM (Cakar, 2003) moet gekoppeld worden aan het normatieve model.  Het zachte HRM (Legge,1995) waarin de kwaliteit centraal staat moet iets harder HRM worden waarin zowel kwaliteit en ook meetbaarheid van de prestaties centraal staan.  Prestaties moeten geëvalueerd worden en de personeelsleden moeten meer training aangeboden krijgen. De nieuw geleerde stof zou door middel van tests getoetst moeten worden.  Er moet een nieuwe salaristabel gemaakt worden die meer up-to-date is en tevens duidelijker dan de oude (Lusi, 2011).  Implementeren van individuele bonus en winstuitkering.  Het middenmanagement moet actief gemaakt worden. Op dit moment heeft de organisatie werknemers die ouder en geschoolder zijn dan de rest, maar die zich in de taakuitvoering niet echt onderscheiden. Door dit middenmanagement actief te maken doen zich verschillende voordelen voor: o De directie kan communiceren met het middenmanagement en het middenmanagement met het personeel, waardoor de directie minder vaak gestoord hoeft te worden. o Midden managers van functionele afdelingen kunnen onderling overleggen, waardoor het overleg tussen afdelingen overzichtelijker wordt. o Het bedrijf kan langzaam decentraliseren en mensen maken meer gebruik van de competenties dan voorheen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration BSc (56834)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/61559
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page