Visueel of auditief? : een onderzoek naar de effecten van same-modality versus cross-modality op attitude en gedrag.

Mulderij, L. (2007) Visueel of auditief? : een onderzoek naar de effecten van same-modality versus cross-modality op attitude en gedrag.

[img]
Preview
PDF
105kB
Abstract:Er is veelvuldig ondrzoek gedaan naar het principe van primen. In huidig onderzoek maken wij gebruik van visuele en auditieve reclame-uitingen als prime. We gaan kijken of eerder getoonde reclame-uitingen van invloed zijn op een latere evaluatie van het geprimde merk en of dit geprimde merk significant vaker wordt gekozen dan niet-geprimde merken. Verder gaan wij kijken of een verandering van communicatiemodaliteit tussen de fase van blootstelling en de evaluatiefase van invloed is op de evaluatie van het merk en het daadwerkelijke keuzegedrag. Dit laatste is vernieuwend, aangezien eerdere onderzoeken naar de verschillende effecten van same-modality en cross-modality draaien om de effecten op geheugentaken. Wij leveren middels dit onderzoek bewijs voor het feit dat wanneer er sprake is van same-modality, mensen significant vaker kiezen voor het geprimde merk, dan wanneer er sprake is van cross-modality.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Universiteit Twente, Faculteit Gedragswetenschappen
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/619
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page