University of Twente Student Theses
Een elektronische leeromgeving voor informeel zelfgestuurd en probleemgestuurd werkplekleren
Koch, Julia (2012) Een elektronische leeromgeving voor informeel zelfgestuurd en probleemgestuurd werkplekleren.
PDF
1MB |
Abstract: | De uitgevoerde casestudy is bedoeld om een fundament te leggen voor een elektronische leeromgeving (ELO) voor informeel zelfgestuurd en probleemgestuurd werkplekleren. Hiervoor is in de literatuur over informeel, zelfgestuurd en probleemgestuurd leren naar ontwerpprincipes gezocht. Ook het interface design is hierbij betrokken worden. De ontwerpprincipes hebben tot drie ontwerpen van een ELO geleidt, welke geëvalueerd zijn. De resultaten van dit onderzoek duiden aan dat de ontwerpprincipes een beargumenteerde en nuttige basis zijn voor het ontwerpen van een ELO. Daarnaast zijn de drie ontwerpen een realiseerbaar fundament voor het verdere ontwikkelproces van de ELO. In de ontwerpen staan het informeel en zelfgestuurde leren centraal waardoor de ontwerpen zich onderscheiden van bestaande ELO’s. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/62390 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page