University of Twente Student Theses
Ontwerpmodel voor digitale scholingen - Optimalisatie van het ontwikkelen van digitale scholingen op basis van onderwijskundige ontwerpmodellen en ontwerpbenaderingen
Schmidt, Lisa Marie (2012) Ontwerpmodel voor digitale scholingen - Optimalisatie van het ontwikkelen van digitale scholingen op basis van onderwijskundige ontwerpmodellen en ontwerpbenaderingen.
PDF
325kB |
Abstract: | In de literatuur wordt een groot aantal onderwijskundige ontwerpmodellen besproken die proberen een vaste structuur aan het complexe ontwerpproces van e-learning te geven. Echter blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek van Visscher-Voerman en Gustafson (2004) dat ontwerpers in de praktijk weinig gebruik maken van ontwerpmodellen. In de praktijk zijn ontwerpprocessen minder lineair en heel divers (Tripp & Bichelmeyer, 1990; Visscher-Voerman & Gustafson, 2004) waardoor modellen vaak niet voldoende ondersteuning kunnen bieden. Maar juist voor de complexe ontwikkeling van een e-learning programma is er behoefte aan een ontwerpmodel, dat helpt om een e-learning programma effectief en efficiënt te ontwikkelen. In dit onderzoek worden hiervoor aanbevelingen en een ontwerpmodel gepresenteerd dat ingaat op de bijzonderheden van e-learning en de essentiële onderwijskundige theorieën bevat. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/62406 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page