Hoe kan de effectiviteit van de zoektermen waarop een dienstverlenende organisatie adverteert vergroot worden?

Doorn, T. van (2013) Hoe kan de effectiviteit van de zoektermen waarop een dienstverlenende organisatie adverteert vergroot worden?

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:Doel van het onderzoek: Doel van dit onderzoek is om in algemene zin meer inzicht te verkrijgen in de verschillende doelgroepen die gebruik maken van de verschillende zoektermen en waarom zij juist van deze zoektermen gebruik maken. We wensen meer inzicht te verkrijgen in de verschillen in effectiviteit tussen bepaalde zoektermen en de variabelen die van invloed zijn op de effectiviteit. Onderzoeksmethode: Er is een methode ontwikkeld waarmee dienstverlenende bedrijven dieper in de door hen geselecteerde leads en zoektermen waarop desbetreffende leads verkregen zijn, kunnen duiken om met die kennis de gehele online marketing, maar vooral de zoekmachine advertentiecampagne te kunnen optimaliseren. De opgezette onderzoeksmethode is breed toepasbaar en speciaal geschikt voor dienstverlenende bedrijven die via het adverteren op zoekmachines leads binnen krijgen. In ons onderzoek wordt de methode getest op het hypotheekkantoor Goedkopehypotheek.nl. Methode: De diverse variabelen binnen de dataset, welke bestaat uit binnengekomen leads op 5 geselecteerde zoektermen, zijn opgedeeld in klassen. Vervolgens zijn er diverse wiskundige formules gebruikt om significante verschillen binnen en tussen de variabelen en klassen te analyseren. Voor het berekenen van de effectiviteit van zoektermen zijn scores toegekend op basis van statussen die desbetreffende leads hebben binnen het CRM systeem van Goedkopehypotheek.nl. Resultaten van het uitgevoerde onderzoek Uit de verschillende uitgevoerde hoofd- en deelonderzoeken is gebleken hoezeer de variabelen „reden hypotheek‟ en „leeftijd‟ van invloed zijn op de uiteindelijke effectiviteit van de onderzochte zoektermen. Daarnaast is geconstateerd dat „zoekdoel‟ en „zoekfase‟ ook zeer van invloed zijn. Conclusies en aanbevelingen: Het is mogelijk gebleken een methode te ontwikkelen die inzicht verschaft in de variabelen die van invloed zijn op de effectiviteit van gebruikte zoektermen, echter bestaan er voldoende mogelijkheden om de door ons ontwikkelde methode door te ontwikkelen. Het onderzoeken van nieuwe variabelen, de verbanden tussen variabelen en de weging met betrekking tot de invloed die bepaalde variabelen hebben op de effectiviteit is in toekomstig onderzoek zeer aan te raden.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration BSc (56834)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/63724
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page