University of Twente Student Theses
Aanbrengen van basiswiskunde essentieel voor de aansluiting VO-HO : Een docent voor de klas, een student achter de PC of allebei?
Duizendstra, Don (2011) Aanbrengen van basiswiskunde essentieel voor de aansluiting VO-HO : Een docent voor de klas, een student achter de PC of allebei?
PDF
939kB |
Abstract: | De maatschappij verandert, kennis en kennisontwikkeling nemen een steeds belangrijkere plaats in, de ICT ontwikkeling biedt vele mogelijkheden in het onderwijs en stelt ook andere eisen aan mensen, mensen veranderen mee en met name de grootste veranderingen zie je in de snelheid van kennisontwikkeling, ontwikkeling van jongeren, sociaal gedrag, interesses etc. Zo lijkt het redelijk en ook logisch, dat ook onderwijsvormen moeten mee veranderen om steeds zo goed mogelijk aan te sluiten op de doelgroep, de leerling en de student en vooral ook het blijven leren en ontwikkelen, het hele leven lang. De probleemstelling in dit onderzoek is: Is het moderne digitale onderwijs voor de huidige student beter dan klassikaal onderwijs, in die zin, dat met digitaal onderwijs de kennis en vaardigheden in wiskunde meer toenemen dan met klassikaal onderwijs? |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/64366 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page