University of Twente Student Theses
“Large scaling scanning microscope” Demonstratiemodel Near-Field Scanning Optical Microscope (NSOM)
Bosma, Erwin (2012) “Large scaling scanning microscope” Demonstratiemodel Near-Field Scanning Optical Microscope (NSOM).
PDF
2MB |
Abstract: | Vaak is een wetenschappelijke opstelling niet inzichtelijk voor het algemene publiek. Een opstelling wordt dan meestal gezien als een zwarte doos. De wetenschapper drukt een paar knopjes in en na verloop van tijd komt er een plaatje tevoorschijn. Wat er precies gemeten wordt en hoe dat gedaan wordt is dan niet bekend. In dit artikel wordt een demo-opstelling beschreven, die gebouwd is als bacheloropdracht bij de vakgroep Optical Sciences van de Universiteit Twente. Na deze bacheloropdracht is er vanuit Elan (instituut voor Lerarenopleiding, Wetenschaps- en techniek-communicatie & Onderwijspraktijk, Universiteit Twente) gekeken wat deze opstelling in het onderwijs kan betekenen. Hieruit is het artikel “Large scale scanning probe microscope: Making the shear-force scanning visible.” (Bosma, Offerhaus et al. 2010)(Bijgevoegd als bijlage) ontstaan, wat gepubliceerd is in het blad American Journal of Physics van de American association of physics teachers. In dit verslag zal kort in worden gegaan op de techniek van NSOM en shear-force feedback, daarna wordt kort uitgelegd hoe de demo-NSOM shear-force feedback demonstreert en wordt er besproken wat de mogelijkheden van deze opstelling zijn in het voorgezet onderwijs. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/64380 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page